9 Mayıs 2012 Çarşamba

ardından..

evet..
yeni bir sayfa acılıyor şimdi ömrümde..

bir yanda eski sayfalarda okuyup anladıklarımın özetini tutuyorum sıkı sıkı, tecrübelerime sarılmışım..
öte yandan hiç de bilmiyormuş, yeniden değil de ilk kez geliyormuş acemiliği ile tedirginliği var ürkek adımlarımda. .

“güçlü kadın” dediklerinden oldum hep..
öyle olmadığım zamanlarda bile hep öyle göründüm, “bak işte, ayaktayım”, “her şeye rağmen ayakta durmalıyım” öğretilmişliğiyle..
her şeye rağmen, tek basına da ayakta durur, aslanlar gibi durur, hemde dimdik durur algısının tersine, hiç de büyümeyen bi çocuk, bütün o heybetine rağmen küçücük bir kadın vardı halbuki içimde..
sevgiye, şefkate, korunmaya deli gibi açtım aslında.. hem de ne çok..

içimi dökeceğim, omzuna yaslanıp ağlayacağım, sadece saçımı okşasa ve ben öylece dizinde uyusam diyebileceğim, oturup sabaha kadar içip, sarhoş olup şarkılar söyleyeceğim, omuz verecek, çekip çevirecek, bana benzeyen, beni anlayan, “korkma ben varım”, “ben buradayım” diyecek, arkamda duracak, elimi tutacak, ama sıkı sıkı tutacak bir el içindi bütün kavgam..

çocukluk işte..
neler gelip geçiyor da üzerinden, bazı yaralar hiç kapanmıyor belki de..

çok düştüm..
çok kalktım..
çok kaldırdım kabuklarını yaralarımın,
çok kanattım..
eskiden bir damla yaş akmazdı gözümden,
bu ara çok ağladım..

çok konuştular.. çok sordular.. çok yargıladılar..
çok sustum..
hep canımdan, uykumdan, duygumdan verdim..
ve şimdi vazgeçtim kendimi anlatmaya çalışmaktan,
açıklamaktan, ikna etmeye çalışmaktan, kendimi savunmaktan vazgeçtim..
susmayı öğrendim bu ara,
sabretmeyi öğrendim..

..

ve yolun sonuna geldik,
herkes kendi yollarına doğru adımlıyor şimdi..
yine de,
her şeye rağmen umutlu olmak lazım..
hüznün dursa da içerde bi yerlerde, neşenden kaybetmemek lazım..
sevmek lazım her şeye rağmen ve her şeyi. .
ve yine güçlü(!) durmak lazım..

ve,
belki de en önemlisi;
giderken de, kalırken de teşekkür etmek lazım tüm yaşanmışlıklara..
ben öyle yapıyorum..

beraber atılan her adım, birlikte öğrenilen her şey için tesekkurler!
şimdi bir gıdım daha büyüdüm..

..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder