25 Eylül 2012 Salı

ege'me..

3 koca yıl oldu sen geleli oğlum..

bana ilk uzatalı ellerini..
basını göğsüme ilk yaslayalı..
ilk sıvazlayalı ceylan ılığı sırtını..
kokun ilk sızlatalı ciğerimin direğini..
çığlıkların ilk dokunalı yüreğime..
evimi, yüreğimi aydınlatalı..
3 koca yıl oldu..

bir damla gözünün yasına okyanusları kurutabilecekken,
üstüne üstlük hayli de sulu gözken bu aralar,
sen ağlarken öylece ve de gülümsemeye çalışarak durabileli,
ve sen güldüğünde içimdeki bütün uçan balonların iplerinin ustalıkla elimden kacısına sasırmayalı,
işten en yorgun geldiğim anlarda bile sabırla oyunlar oynayalı,
bırak kitap okumayı, yemek yapmaya bile zaman bulamayalı,
korkusuzca tüm böcek ve bilumum hayvanın karsısında aslanlar gibi durabileli,
evden çıkarken, cüzdandan önce, çantamdaki haribo ve çubuk krakeri kontrol edeli, 
ve suyu elbette,
cüzdanımı ararken elime oyuncak arabaların gelmesini garipsemeyeli,
arabanın her yerinden yedek battaniye, su ve oyuncak çıkmasına alışalı,
alışverişleri sıklıkla çok kısa tutmayı, hatta alışverişe gidemeyeli,
internetten alışveriş yapmayı nerdeyse zorunluluk olarak göreli,
benim bile bilmediğim, "bak sen bana" hallerime tanıklık edeli saskınlıkla,
türlü masallar uydurup, yaratıcılığımın önündeki tüm engelleri kaldıralı,
maymunlukta sınır tanımayalı,
3 koca yıl oldu..

mükemmel bir anneyim iddiam olmadı hiç..
bugun de yok..
yarın da olmayacak!..

şimdi,
tüm yorgunluğuma, yılgınlığıma, hayat mücadeleme rağmen karsında gülümseyerek duruyorum..
tahammül sınırım dışına çıktığım zamanlarda sakin olamayıp karşında ağladığım zamanlarda buyuyorum..
onlarca defa vazgeçebilecekken herşeyden senin elin, gözün, yüreğin, bakısın zapt ediyor beni..

şimdi ,
biz en CAN,
en içten hayat arkadaşıyız birbirimize,
ev arkadaşıyız..
yol arkadaşıyız..
can yoldaşıyız..

şimdi,
görüyorum ki ben,
biz seninle birlikte yürümüyoruz sadece,
elele yürüyüp,
birlikte büyüyoruz..

nice mutluluklarımız olsun paşam!
nice yıllarımız olsun oğlum!


2 yorum:

  1. her yazn gibi bu da yine yüreğimin taaaaaa içinde yer buldu kendine..
    iyi ki doğmuş küçük Ege
    iyi ki varsın
    iyi ki yazıyorsun

    YanıtlaSil